Gry planszowe

KLASK

Piątek, 16 września 2016 (10:41)

gra KLASK

 

 

 

KLASK

wiek: 8+

liczba graczy: 2

czas trwania: 30 min.

 

W grze Klask gracze sterują swoimi popychaczami za pomocą trzymaczy i uderzają w kulkę przesuwając ją po całej planszy. Nie ma podziału na tury gracza. Celem w grze jest umieszczenie kulki w bramce przeciwnika. Należy być jednak ostrożnym, aby nie stracić kontroli nad popychaczem lub, aby nie wpadł on do bramki gracza, ponieważ to przyniesie punkty przeciwnikowi. Można używać kulki do poruszania przeszkadzaczy, jednak należy uważać – kiedy dwa przeszkadzacze przyczepią się do popychacza gracza, przeciwnik otrzyma 1 punkt. Osoba, która jako pierwsza zdobędzie 6 punktów, wygrywa!


Ocena:
(1 głos; średnia: 5,00)

 

Czary mary

Piątek, 16 września 2016 (10:35)

gra planszowa Czary Mary

 

 

Czary Mary

wiek: 8+

liczba graczy: 2-5

czas trwania: 30 min.

 

 

Żądni władzy czarownicy zbierają się u stóp wieży arcymaga. Według mitów mają w niej znaleźć księgę pełną potężnych run i czarów. Wyposażeni w magiczną moc i zaklęcia, chcą pokonać rywali i położyć swe ręce na tym zbiorze. Ale cóż to? Ognista kula gaśnie! Zamiast mroźnej śnieżycy z niepa spada ciepły letni deszcz!

Czary Mary to świetna gra wymagająca dedukcji i dobrej pamięci, oraz odrobiny szczęścia. Podczas gry widzimy zaklęcia przeciwników, lecz nie znamy własnych. Gracze rzucają zaklęcia aż ktoś zostanie pokonany lub pozbędą się swoich zaklęć. Pierwszy gracz, który zdobędzie dosyc punktów by dostać się na szczyt wieży - wygrywa!


Ocena:
(0 głosy(ów); średnia: 0)

   

Flutterstone Castle. Nietoperzy zamek

Piątek, 16 września 2016 (10:28)

gra planszowa Flutterstone Castle. Nietoperzy zamek

 

 

 

Flutterstone Castle Nietoperzy zamek

wiek: 6+

liczba graczy: 2-4

czas trwania: 30 min.

 

Magiczny puchar znajduje się w najwyższym punkcie starego zamku. Świeci on tak jasno, że mali magicy postanowili za wszelką cenę go zdobyć. Jest jednak jeden problem - tylko nietoperze znają tajną ścieżkę, którą można się tam dostać. Bądźcie jednak ostrożni! W zamku są nie tylko spróchniałe mosty i niestabilne schody, mieszkają tam również duchy. I niekoniecznie chcą one pomóc małym magikom...


Ocena:
(0 głosy(ów); średnia: 0)

   

Android Mainframe

Środa, 14 września 2016 (10:12)

gra planszowa Android Mainframe

 

 

Android Mainframe

wiek: 12+

liczba graczy: 2-4

czas trwania: 30 min.

 

 

Android: Mainframe to szybka gra strategiczna dla dwóch do czterech graczy, osadzona w uniwersum Android.

Podczas rozgrywki gracze wcielą się w runnerów – członków kryminalnej społeczności, którzy infiltrują cyberprzestrzeń dla zysku i sławy.

Wykorzystuj programy, zajmuj punkty dostępu i izoluj dane, by przejąć kontrolę nad systemem!


Ocena:
(0 głosy(ów); średnia: 0)

   

Terraformacja Marsa

Środa, 14 września 2016 (09:49)

gra planszowa Terraformacja Marsa

 

 

Terraformacja Marsa

wiek: 10+

liczba graczy: 1-5

czas trwania: 90-120 min.

 

 

"Obwieszczenie o terraformacji:

Rząd Ziemi został powołany w 2174 roku i od samego początku, przez niemal półtora wieku, nieustannie dążył do osiągnięcia globalnej jedności i pokoju. Naszą misją było stać się uniwersalnym dla całej ludzkości narzędziem kształtowania lepszego jutra.

Ziemia jest przeludniona, a jej zasoby się kurczą. Dziś stoimy przed wyborem: cofnąć się cywilizacyjnie albo ruszyć w przestrzeń kosmiczną i znaleźć dla naszej rasy nowy dom. W związku z tym nasz kurs jest jasny – musimy zmienić Marsa w zdatną do życia planetę.

Terraformacja Marsa to przedsięwzięcie tak wielkie, że wymagać będzie wspólnego wysiłku całej ludzkości. W tym celu Rząd Ziemi powoła Komitet Terraformacji i wprowadzi globalny podatek. Wszystkie korporacje i przedsiębiorstwa, które udzielą nam swojej pomocy, zostaną przez Komitet hojnie wynagrodzone. Wierzymy, że wybrane przez nas środki i metody zaowocują w przyszłości nowym domem dla naszych potomków. Dziękujemy wszystkim za uwagę!"

– Levi Uken, rzecznik Rządu Światowego, 16 stycznia 2315 roku

Ludzkość rozpoczęła ekspansję w Układzie Słonecznym. Na Marsie założono już kilka niewielkich kolonii. Ich mieszkańcy są odgrodzeni od naturalnego środowiska straszliwie zimnej, suchej i niemal pozbawionej atmosfery planety.

Zwiększenie odsetka imigracji z Ziemi wymaga terraformacji Marsa, czyli dostosowania jego środowiska, aby ludzie mogli w nim przeżyć bez sprzętu ochronnego i aby zminimalizować śmiertelność w wyniku drobnych wypadków. W związku z tym Rząd Ziemi zdecydował się wesprzeć każdą organizację, która przyczyni się do tego wiekopomnego dzieła.

Hojne dofinansowanie przyciąga gigantyczne korporacje, które pragną zwiększyć swój udział w rynku i stać się najbardziej wpływowymi podmiotami realizującymi projekt terraformacji. Ujarzmienie Czerwonej Planety to dla wielu szansa na oszałamiający sukces.

W Terraformacji Marsa gracz obejmie kontrolę nad jedną z korporacji i jako jej zarząd będzie kupować i zagrywać karty opisujące różne projekty inwestycyjne. Zazwyczaj projekty będą bezpośrednio lub pośrednio przyczyniać się do procesu terraformacji, mogą też jednak być przedsięwzięciami biznesowymi innego rodzaju. Aby wygrać, gracz musi osiągnąć wysoki Współczynnik Terraformacji (WT) i zdobyć dużo Punktów Zwycięstwa (PZ). WT gracza wzrasta za każdym razem, kiedy podniesie on jeden ze Wskaźników Globalnych (Temperaturę, poziom Tlenu lub liczbę Oceanów). Od WT zależy podstawowy dochód gracza, a także jego podstawowy wynik. W miarę przebiegu procesu terraformacji gracze będą mogli realizować coraz większą liczbę projektów. Dodatkowe PZ można zdobyć za wszystko, co przyczyni się do zwiększenia panowania ludzkości nad Układem Słonecznym, na przykład za zakładanie miast, budowę infrastruktury lub ochronę środowiska.

Czas odmierza się w Pokoleniach. Gracze rozpoczynają każde Pokolenie od fazy kolejności, następnie przechodzą do fazy badań naukowych, podczas której zdobywają nowe karty. W fazie akcji gracze wykonują kolejno po 1 albo 2 akcje. Gracze odbywają swoje tury do momentu, aż wszyscy spasują. W fazie produkcji gracze produkują Zasoby (zgodnie z poziomami produkcji zaznaczonymi na swoich planszach) i otrzymują dochód wynikający z WT.

Na głównej planszy znajdują się tory: Temperatury, poziomu Tlenu, Współczynników Terraformacji i Pokoleń. W trakcie rozgrywki na mapie powierzchni planety gracze będą umieszczać kafelki Oceanu, Zieleni i Miasta. Na planszy znajduje się również lista podstawowych projektów dostępnych dla wszystkich graczy, a także tytuły i nagrody, o które gracze mogą rywalizować.

Gra dobiegnie końca, gdy na Marsie będzie dostatecznie dużo Tlenu, aby móc nim oddychać (14%), dostatecznie dużo oceanów, aby wytworzyć pogodę przypominającą ziemską (9), i gdy temperatura będzie znacznie wyższa od 0˚C (+8˚C). Wtedy życie na Marsie, choć dalekie od komfortowego, stanie się możliwe!

Zwycięzcą zostanie gracz, który na koniec gry będzie mieć najwięcej PZ. Na PZ gracza składają się jego: WT, kafelki na planszy, zdobyte nagrody, uzyskane tytuły, a także PZ z zagranych kart.


Ocena:
(2 głosy(ów); średnia: 3,00)

   

Strona 1 z 32